Rok II – wyjazd majowy

3 Maja, 2018

Na tegoroczny wyjazd majowy udaliśmy się, wraz z ks. prefektem Waldemarem Głuścem, do Lwowa.  Naszą podróż poprzedziła Eucharystia w kościele seminaryjnym.  Po śniadaniu wyjechaliśmy do Przemyśla, skąd mieliśmy pociąg prosto do Lwowa.  W Przemyślu zostaliśmy zaproszeni przez ks. Dariusza Dziadosza na obiad do tamtejszego seminarium. Wraz ze wspólnotą klerycką z Przemyśla odmówiliśmy modlitwę Anioł Pański, zjedliśmy posiłek i zostaliśmy oprowadzeni po gmachu tamtejszego „serca” diecezji.  Podróż pociągiem przebiegła sprawnie i bez większych niespodzianek.  Wczesnym wieczorem dotarliśmy do Lwowa.  W niedzielny poranek wyruszyliśmy do centrum miasta. Tam w Bazylice archikatedralnej Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny uczestniczyliśmy we Mszy Świętej. Następnie udaliśmy się na obiad i zwiedzanie ulic Lwowa. Wieczór upłynął nam na odpoczynku i spacerze po dzielnicy, w której znajdował się nasz hotel.
Poniedziałek zapowiadał się najbardziej interesująco. Pani przewodnik pokazała nam Cmentarz Łyczakowski. Miejsce, w którym spoczywają m.in. Stefan Banach- wybitny matematyk Lwowski i członek Polskiej Akademii Umiejętności, Maria Konopnicka – wybitna Polska twórczyni literatury dla dzieci i młodzieży i literatury pięknej. Centrum naszej wizyty stanowił Cmentarz Orląt Lwowskich.  Następnie już indywidualnie zwiedzaliśmy Lwów, odwiedzając m.in. Archidiecezjalny sobór św. Jura.  We wtorkowy poranek spod dworca Lwowskiej wyruszyliśmy do Przemyśla, a stamtąd do Lublina.